Monday, January 12, 2009

Sekarang lebih Jelas...patutlah begitu jadinya

Selepas bertemu, berbicara dan mendapat pendedahan dari Dr Tg Shahrom a.k.a DrT dari Aman Palestin, barulah lebih jelas kenapa dan mengapa berlaku apa yang berlaku di Bumi Palestin itu.


Dr T mendedahkan kepadaku berkenaan Resolusi Yahudi pada 8.9.1897 (ye la 1897, bukan typo tu memang dari 1897 lagi) berkenaan penguasaan bumi Baitulmaqdis dan penubuhan Israel Raya. Bagaimana penguasaan terancang telah lama di perhalusi oleh kaum yang Allah Murka ini (itulah bacaan kita sekurang2 17 kali sehari dalam solat "Tunjukilah kami jalan yang lurus. Iaitu jalan orang-orang yang Engkau telah kurniakan nikmat kepada mereka, bukan (jalan) orang-orang yang Engkau telah murkai (Yahudi) dan bukan pula (jalan) orang-orang yang sesat (Nasrani)"...
Inilah Masjid Al Aqsa (masjid Kubah biru)


Dan ini ialah Kubah As Sakhrah (yang di dalamnya ada Batu), boleh lihat replika di Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man Kuala Terengganu (ewahh sempat promo kampung halaman)

Kaum Yahudi mendakwa mereka adalah golongan The Choosen One percaya mereka yang menguasai Baitulmaqdis yg dipercayai adalah kepada dunia akan menguasai dunia sejagat. Rupa2yna dalam kitab Talmud kaum yang diMurkai Allah ini ada menyebut berkenaan penindasan yang mereka perlu jalankan ke atas orang2 lain selain kaum mereka, supaya kaum2 lain menjadi hamba kepada mereka, dan dapat mereka tunggangi kaum2 lain selain mereka. Mereka juga percaya dan bercita2 untuk mendirikan Temple Haikal Sulaiman di tapak Masjid Al Aqsa. Untuk mengelirukan sekalian umat Islam, media massa bukan Islam dan Internet menunjukkan Kubah As Sakhrah apabila mereka merujuk kepada Al Aqsa, supaya dapat mereka meneruskan hasrat untuk meranapkan terus Masjid Al Aqsa yang sebenar. Kubah As Sakhrah ialah dimana dalamnya ada batu dipercayai batu yang Nabi Muhammad s.a.w berpijak semasa kejadian Mikraj'.

Jika dikaji Seerah Nabi dan para sahabat, maka kita akan ketahui bahawa bumi Palestin ini pada zaman Saidina Umar Al Khattab, beliau telah mewakafkan tanah ini kepada orang2 Islam. Dan Salehuddin Al Ayubi telah membebaskan Baitulmaqdis di zaman pemerintahannya. Namun tada tanggal 8 Sept 1897 itu dalam persidangan Yahudi mereka telah memutuskan untuk mengusai Baitulmaqdis dan seterusnya merobohkan Al Aqsa untuk didirikan Temple Haikal Sulaiman. Maka amat jelaslah bahawa dalam misi untuk menguasai dunia khususnya membinasakan Umat Islam, mereka kaum yang diMurkai Allah ini akan secara berterusan akan memerangi orang Islam di Palestin dek kerana nak kuasai bumi para Nabi dan Rasul ini. Ini bukanlah atas dasar perjuangan menguasai wilayah semata2 tetapi lebih kepada perjuangan untuk meruntuhkan aqidah umat Islam seluruhnya. Mereka juga percaya, dengan runtuhnya Al Aqsa, maka semangat dan keimanan orang Islam sedunia akan runtuhlah (walaupun sekarang memang kita dah ramai yang runtuh aqidahnya walaupun belum runtuhnya Al Aqsa itu).


Mengikut DrT, pihak pejuang Hamas di Palestin bukan mengharapkan kita ramai2 datang menyertai mereka (dah memang sah2 tak ramai pun yang akan sanggup ke sana). Mereka hanya mengharapkan kita berjihad dengan cara kita iaitu dengan berdoa munajat dan membantu mereka menyebarkan berita sebenar yang berlaku agar jiwa2 "pejuang Palestin" itu tidak luput dalam jiwa kita dan generasi muda kita (yang sekarang memang hangat berjuang dengan gejala tsunami aqidah yang melanda).
Sekiranya kita keluarkan kesemua wang tunai yang ada dalam wallet (yang memang tak lah berapa banyak pun) dan kita hulurkan kepada mana2 tabung untuk rakyat Palestin, nescaya insyaallah tidak kebulur pun kita sehingga penghujung bulan, namun setiap ringgit yang kita hulurkan (jika sampai ke sana, kena pastikanlah ikut proper channel), insyaallah akan dapat meringankan bebanan mereka yang bukan sahaja kebuluran makanan, tetapi juga ubat2an, peralatan dsbnya. Banyak sekali pertubuhan2 keamanan seperti Aman Palestin, Mercy, Global Peace dsbnya, carilah mereka dan hulurlah bantu yang termampu. Mengikut 8 Jan 2009, RM150.00 cukup untuk menyara seorang rakyat Palestin untuk sebulan!. Jom Jihad!

5 comments:

fazemy said...

Good info..before this tak tahu tentang Kubah As Sakhrah tu.

AyKay said...

fazemy,

nak tau lebih lanjut silalah lawati Taman Tamadun Islam di Pulau Wan Man K Terg dan dapat penjelasan, visual, rengok replika.

Nak tengok yg betul2 kena pergi Palestin, takut2 pergi susah nak kembali. :-)

Dulu, saya pun terpedaya dek dakyah jahat musuh yg nak kabulkan pengetahuan kita

Gukita said...

SiBiru...
terima kasih kerana mendedahkan Blog ini.. Yang selalu saya ziarah ialah BlueTie.. Amat benar apa yang dikata... setakat ceramah berdegar-degar dan debat kedai kopi meneplantingkan cawan atau syair puisi syahdu menggambarkan penderitaan Raykat Palestine sedangkan diri Kedekut Wang Ringgit dan Kedekut Doa; itu amat meloyakan...

AyKay said...

Abeli, saya bukan tak nak kongsi ilmu, cuma takut2 disalah tafsir. Namum, yg baik tu dtg dari Allah & yg buruk2 tu kelemahan diri sendiri la.

Now sibuk dgn Aman Palestin (bermusim la kot, harap2 idakle), tolong sorang jiran baru, DrT nama dia.

fazemy said...

Betul apa yg Gukita katakan itu..ye ker Aykay..InsyaAllah satu hari nnti saya pergi ke Masjid Kristal tu.