Thursday, November 20, 2008

Self Reminder Series....Sahabat

Harta yang paling menguntungkan ialah sabar.
Teman yang paling akrab adalah amal.
Pengawal pribadi yang paling waspada ialah diam.
Bahasa yang paling manis adalah senyuman.
Dan ibadah yang paling indah tentunya khusyuk.

Aku mencintai sahabatku dengan segenap jiwaku.
Sahabat yang baik adalah seiring denganku & menjaga nama baikku ketika aku hidup dan selepas aku mati.
Hulurkan tangan kepada sahabatku untuk berkenalan karena aku akan merasa senang,
semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri.
Aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yang tidak luntur baik dalam suka & duka.
Jika aku dapat, aku ingin setia padanya..”

-imam syafi’i

2 comments:

AQisH said...

bestnyerrrrr kata² ni..nak pinjam boh dlm blog kita bleh tak ;-)

AyKay said...

Qish...
anytime you can copy, take and but borrow...pinjam kena pulangkan, tapi ambik ...kira boleh buat herter..

i pun ambik dari buku...imam Syafi'i punyer kata2